Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2009

Το (κρυφό) πρόβλημα της μεταφοράς στη Νάξο...

Θεωρούμε ότι το πρόβλημα της μεταφοράς είναι το μεγαλύτερο και το πιο "αδιαμφισβήτητο" πρόβλημα που υπάρχει για τις ανεμογεννήτριες στο νησί μας.

(Λεπτομέρειες για το ατύχημα της παραπάνω εικόνας ΕΔΩ)

Πράγματι οι Α/Γ συγκριτικά με τα φωτοβολταϊκά, καλύπτουν πολύ μικρότερη επιφάνεια εδάφους αφού εγκατασταθούν.

  • Τι γίνεται όμως με την επιφάνεια ή ακόμα και τον όγκο του εδάφους ο οποίος αλλοιώνεται, χάνεται και καταστρέφεται στην ευρύτερη περιοχή, ΜΕΧΡΙ οι Α/Γ να φθάσουν στο σημείο της εγκατάστασης?

  • Επίσης τι γίνεται με το υπάρχον οδικό δίκτυο και τις υποδομές της κάθε περιοχής;
  • Μπορούν να εξυπηρετήσουν πάντοτε οι υποδομές της περιοχής (Λιμάνια, δρόμοι κ.λπ.) την μεταφορά και εγκατάσταση των Α/Γ και ιδίως των μεγάλων (2-3Mw)???
  • Τι κόστος θα υπάρχει για να κατασκευασθούν νέες υποδομές (Περιβαλλοντικό, οικονομικό, κοινωνικό κ.λπ.);
  • ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ για την κατασκευή αυτών των υποδομών;

  • Στο υβριδικό έργο της Ικαρίας, αφού πήραν τις εγκρίσεις και αφού είχε ξεκινήσει το έργο, διαπίστωσαν ότι οι Α/Γ των μόλις 0,6Mw (και άρα μικρών διαστάσεων) ΔΕ ΧΩΡΑΝΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΑΠΟ ΠΟΥΘΕΝΑ. Τώρα θα σκάψουν τα βουνά και θα ανοίξουν νέους δρόμους μόνο και μόνο για να καταφέρουν να τις φθάσουν στο σημείο της εγκατάστασης. Και όλα αυτά, με νέες μελέτες, οικονομική επιβάρυνση (ποιού άραγε;) και με καταστροφή του τοπίου.
Αν λάβετε υπόψη σας λοιπόν ότι:
  • Η Νάξος έχει απότομα βουνά.
  • Το οδικό της δίκτυο δεν είναι παντού σχεδιασμένο για να "δέχεται" τόσο μεγάλα φορτία (μιλάμε για βάρος). Η προχειρότητα της κατασκευής του είναι γνωστή και σε πολλά σημεία η άσφαλτος "πατάει" όπως όπως, πάνω σε μπάζα! (Ποιος μας λέει ότι θα αντέξουν και πως δε θα έχουμε ατυχήματα χειρότερα από αυτό που δείχνει η 1η φωτογραφία αυτής της ανάρτησης;)
  • Δεν είναι λίγες οι λεγόμενες..."φουρκέτες" (επί τόπου αναστροφές) που συναντά κανείς στο οδικό δίκτυο της Νάξου. Πώς θα στρίψουν εκεί οι νταλίκες; Σκεφτείτε ότι και μία τέτοια "φουρκέτα" να υπάρχει στο δρόμο της Α/Γ προς...την βουνοκορφή, η Α/Γ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να φθάσει στην κορυφή. (Ελέγχονται ποτέ αυτές οι διαδρομές εκ των προτέρων ή μήπως θεωρούνται..."λεπτομέρειες" που θα λυθούν με....μπαλαμούτι;;;)
  • Οι Α/Γ του 1,5Mw, 2Mw, 3Mw κ.λπ. έχουν πτερύγια με διαστάσεις που ξεκινούν από τα 41 μέτρα και φθάνουν μέχρι και τα 54 μέτρα!
  • Τμήματά τους ζυγίζουν μέχρι και 70 τόννους!
...αντιλαμβάνεστε πως δεν χρειάζεται εμπεριστατωμένη μελέτη για να συνειδητοποιήσει κανείς ότι το πιθανότερο θα χρειαστούν εκτεταμένα έργα οδοποιίας για να φθάσουν οι Α/Γ στην όποια "Βουνοκορφή"

Το να ισοπεδωθεί, λοιπόν, η μισή Νάξος για να είναι εφικτό να φθάσουν ΑΥΤΕΣ οι ανεμογεννήτριες στις κορυφογραμμές της άλλης μισής Νάξου κατά τη γνώμη μας είναι τουλάχιστον..."προσβλητικό" (αν όχι εγκληματικό).


  • Προσβλητικό ως προς το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζούμε.
  • Προσβλητικό απέναντι στην κοινή λογική, στην ανθρώπινη νοημοσύνη και τον ανθρώπινο πολιτισμό.

Βλέπετε υπάρχουν αρκετές (αν όχι πάρα πολλές) εναλλακτικές εφαρμογές της Αιολικής Ενέργειας όπως και αρκετές εναλλακτικές Α.Π.Ε.:
Υπάρχουν οι θαλάσσιες Α/Γ, σύντομα λέγεται ότι θα αρχίσουν να κατασκευάζονται οι "αιωρούμενες" Α/Γ (Δείτε ΕΔΩ), ενώ γενικότερα υπάρχουν λύσεις όπως η γεωθερμία τα υβριδικά έργα κ.λπ. που αν μη τι άλλο, μπροστά σε αυτή την ΜΗ ΑΝΑΣΤΡΕΨΙΜΗ καταστροφή του χώρου που προκαλούν οι Α/Γ, είναι το "το ίδιο συμφέρουσες" λύσεις.

Δυσκολευόμαστε να αντιληφθούμε λοιπόν γιατί αυτό το σοβαρό μειονέκτημα των Α/Γ αποσιωπάται χωρις καν να γίνεται προσπάθεια να το παρουσιάσουν σαν..."μύθο" ή "υποκειμενική άποψη", όπως γίνεται με άλλα μειονεκτήματα των Α/Γ. Ακόμα και στις διαφημιστικές μπροσούρες τους, οι εταιρείες φροντίζουν έντεχνα να μη φωτογραφίζεται το οδικό δίκτυο που δημιουργείται εξαιτίας των Α/Γ.

Ίσως ο λόγος που δεν έχει δοθεί η απαραίτητη σημασία μέχρι τώρα, να είναι ότι η βιομηχανία των αιολικών πάρκων ξεκίνησε από χώρες όπου είχαν ομαλά εδάφη (πεδιάδες), πολύ καλά οδικά δίκτυα και γενικά, δεν αντιμετώπισε καμία από αυτές τις χώρες τις ιδιαιτερότητες και την γεωγραφική κλίμακα του κυκλαδικού και γενικότερα του ελλαδικού τοπίου.

Σε αυτήν την ενότητα λοιπόν σας προσκαλούμε (και σας προκαλούμε) να μιλήσουμε για τη μεταφορά Α/Γ της τάξης των 2Mw, 3Mw μέσα στα νησιά μας και ιδιαίτερα στη Νάξο.

Σας υπενθυμίζουμε ότι η εταιρεία Eolfi-Veolia έχει ήδη προτείνει κατασκευή 16 Αιολικών Πάρκων με Α/Γ των 3Mw (πιθανότατα τις 90V-3,0Mw της εταιρείας Vestas) των οποίων - με βάση την εταιρεία Vestas- η άτρακτος ζυγίζει 70 τόνους (!!!) και το ένα πτερύγιο έχει μήκος 44 μέτρα και μέγιστο πλάτος 3,5 μέτρα!!!. Μήκος που είναι σχεδόν διπλάσιο από το αντίστοιχο μήκος των Α/Γ που τοποθετήθηκαν στο Αιολικό της Κορώνου (25,5μ).

Από πού λοιπόν θα περάσουν τέτοια θηρία και τι θα πρέπει να "θυσιάσουμε" αυτή τη φορά για να περάσουν "τέτοια θηρία", όταν με τις μικρές (συγκριτικά) Α/Γ της Κορώνου "θυσιάσαμε" 2 γεφύρια, 1 μνημείο και ποιος ξέρει (;) ποσα χιλιόμετρα καταπονημένου οδικού δικτύου το οποίο θα χρειαστεί επισκευή σε λίγο καιρό;

Περιμένουμε τις απόψεις σας.

4 σχόλια:

  1. Για το Αιολικό Πάρκο Κορώνου (Νάξος), με επίσης μικρές Α/Γ των 0,85Mw, ανοίξανε δρόμους επάνω σε προστατευόμενο βιομηχανικό μνημείο (ΕΝΑΕΡΙΟΣ) και κατέστρεψαν δύο γεφύρια (Χαλκί & Γαλανάδο).

    Έχεις πολύ θράσος να γράφεις η γράφεται αυτά τα ψέματα.Δεν έγινε καμία απολύτως ζημιά ούτε στα γεφύρια ούτε στους δρόμους.

    Σας γνωρίζω είστε από αυτούς που το παίζεται Οικολόγοι μέχρι να πληρωθείτε.

    Τασος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και οι φωτογραφίες Τάσο, που είναι εδώ και στο link ψεύτικες είναι;Τι εννοείς ότι είναι ψέμμα από όλα αυτά; Δηλαδή το διαλυμένο γεφύρι που φαίνεται στη φωτογραφία δεν είναι το γεφύρι στο Χαλκί; Ή μήπως αυτή την καταστροφή δεν την έκαναν τα μηχανήματα που πέρναγαν για το Αιολικό της Κορώνου; Μην κάνεις πως δεν ξέρεις...Η υπόθεση με τα γεφύρια βρωμάει από χιλιόμετρα. Αν είναι ψέματα αυτά που γράφουν πες μας εσυ την αλήθεια. Πες μας ποιος επισκεύασε το γεφύρι στο Χαλκί; Μήπως δεν το έκανε η εταιρεία "Αιολικό Πάρκο Κορώνου" και μάλιστα χωρίς άδεια; Για πες την αλήθεια εσύ που δε λες ψέματα. Οι άνθρωποι έχουν βγάλει φωτογραφίες και έγγραφα και εσύ μπαίνεις και χωρίς να μας λες κανένα επιχείρημα για το αντίθετο, χωρίς να δίνεις κανένα στοιχείο λες απλώς ότι λένε ψέματα. Ξεφτιλίζεσαι. (Και μάθε πότε μπαίνει η κατάληξη "-αι" και πότε η "-ε" στα ρήματα. Το έκανες λάθος πάνω από 2 φορές.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κακώς απάντησες στο χουλιγκάνι που λέει μόνο για να πει. Τον είδες; Εξαφανίστηκε πάλι. Ο τύπος βλέπει μέρα νύχτα ποδόσφαιρο και όπως βγάζει εκεί άναρθρους και ασυνάρτητους αλλαλαγμούς, έτσι και εδώ προσπαθεί μάταια να συγκροτήσει την ασυγκρότητη σκέψη του. Για αυτό τώρα δε θα απαντήσει. Αυτά που τον ρώτησες δεν τα είχε σκεφτεί πριν. Τον αρκεί το σενάριο ότι οι διαχειριστές και όποιος άλλος αντιδρά σε έργα σαν το αιολικό Κορώνου έχουν συμφέροντα. Προφανώς και για εμένα θα θεωρήσει κάτι τέτοιο. Ότι φωνάζω μέχρι να τα αρπάξω. Δεν έχει το μυαλό να σκεφτεί ούτε ότι αν ήθελα να τα αρπάξω θα "φώναζα" επώνυμα, έτσι ώστε να μπορούν να με βρουν για να μου τα δώσουνε. Κάτι σαν τον Κρίτωνα Αρσένη που μου έγινε ευρωβουλευτής ή σαν τον Τρεμόπουλο δηλαδή. Τώρα με το ψευδώνυμο βαρδάρης πώς θα τα αρπάξω, μου λές;
    Για αυτό σου λέω δεν αξίζει να απαντάς σε τέτοια υποκείμενα σοβαρά. Όχι γιατί δεν το αξίζουν αλλά γιατί δεν καταλαβαίνουν ούτε τα αυτονόητα. Τόσο μυαλό έχουν και τόσο επίπεδο. Να δεις που σε εμένα μπορεί να γράψει κάτι (καμιά βρισιά, κανένα τραμπουκισμό). Σε εσένα αποκλείεται όμως να απαντήσει. Θα εξαφανιστεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το νησί σας απλά "έσβησε". Το μεγαλύτερό του συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των γειτονικών νησιών χτυπήθηκε στην καρδιά. Τα υπέροχα βουνά της Νάξου και η αίσθηση μιας άλλης εποχής ανήκουν πια στο παρελθόν. Λυπάμαι, ειλικρινά. Κλαίω για να είμαι ακριβής. Και όχι από προσωπικό συμφέρον, επειδή ως tour operator έφερνα πολλούς τουρίστες κάθε χρόνο εκεί για να περπατήσουμε και να χαρούμε την φύση. Εγώ τους τουρίστες θα τους πάω αλλού, κάπου θα βρω ακόμα πράσινο και ανέγγιχτη φύση. Κλαίω, γιατί αγάπησα αυτό το νησί και τους ανθρώπους του κι ας είναι δύστροποι και ξεροκέφαλοι. Κρίμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή